سیستم مدیریت ایمنی،بهداشت شغلی و زیست محیطی

گواهینامه HSE

گواهینامه HSE گواهینامه HSE-MS گواهینامه ایمنی و بهداشت شغلی، گواهینامه HSE-MS همگی دارای یک مفهوم هست. اکثر متقاضیان گواهینامه HSE این گواهی را با گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران که توسط اداره کار صادر می شود به اشتباه می گیرند.گواهی تایید صلاحیت اداره کار فقط در حوزه ایمنی موضوعیت دارد. اما گواهی HSE علاوه بر موضوعیت ایمنی محیط زیست هم مد نظر است. همچنین گواهی صلاحیت ایمنی اداره کار را فقط اداره کار صادر می کند اما گواهی یا مدرک HSE توسط مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو بین المللی صادر می گردد.

متقاضی گواهینامه HSE بایستی بین این دو گواهی کاملا متفاوت و ابتدا نوع گواهینامه مدنظر خود را شناسایی و انتخاب نمایند. خیلی از متقاضیان، پیمانکاران و کارفرمایان حتی نام گواهی صلاحیت ایمنی اداره کار را با لفظ و ادبیات های مختلف زیر اعلام می کنند.

گواهینامه HSE اداره کار- وزارت کار

گواهینامه HSE-MS اداره کار- وزارت کار

گواهی HSE وزارت کار اداره کار

گواهی آموزشی HSE اداره کار وزارت کار

گواهینامه HSE ایمنی اداره کار و وزارت کار

و… که همه اینها همان گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران است. بایستی فقط از وزارت کار اقدام نمود. در این مطلب منظور ما گواهی HSE-MS است.

نحوه دریافت گواهینامه HSE

نحوه مراحل شریط دریافت اخذ گواهینامه HSE-MS به دو عامل بستگی دارد. عاملهای موثر در نحوه دریافت مدرک HSE اولا هدف متقاضی در کسب گواهینامه HSE و دوما انتخاب نوع مرجع صادر کننده مدرک HSE از لیست مراجع و شرکت های صادر کننده گواهینامه HSE می باشد. معمولا این دو عامل در چگونگی و کیفیت دریافت گواهی نامه HSE تاثیر زیادی دارد.

هدف از گرفتن گواهینامه HSE

گواهی نامه HSE  گواهینامه HSEMS را اکثر شرکتها و سازمانها بدلایل و اهداف زیر اخذ می نمایند.

الف: اخذ گواهینامه HSE جهت شرکت در مناقصات

ب: دریافت گواهینامه HSEMS بمنظور برندسازی و تبلیغات

ج: گرفتن گواهی نامه HSE بابت رقابت با رقبا و همکاران

د: دریافت مدرک HSE جهت پیاده سازی واقعی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت و محیط زیست

و: اخذ گواهینامه HSE جهت ورود به بازارهای جهانی و بین المللی در سطح دنیا

ه: دریافت گواهی نامه HSE بمنظور اهداف و مقاصد محرمانه سازمان دریافت کننده مدرک HSE

ی: کسب گواهینامه HSE جهت کاهش آسیب های ایمنی و بهداشتی و زیست محیطی

تعیین هدف واقعی متقاضی گواهی HSE می تواند کمک شایانی به سرعت و هزینه دریافت گواهی HSE نماید.

شرکت های صادر کننده گواهینامه HSE

شرکت های صادر کننده گواهینامه HSE ، مراجع ثبت و صدور مدرک اچ اس ایی در سطح دنیا زیاد هستند. این مراجع همان مراجع ثبت و صدور گواهینامه های بین المللی ایزو هستند. مراجع صدور بایستی مجوزهای لازمه را داشته باشند.

البته گواهینامه HSE مانند گواهینامه ISO اکردیت نیست و در اصطلاح نان – اکردیت هست. یعنی بعنوان یک استاندارد بین المللی در حد ISO نیست و فقط یک مدل بین المللی محسوب می گردد. برای تعیین نوع و صلاحیت شرکت ثبت و صدور گواهی HSE می توانید از خدمات مشاوره ایی رایگان مرکز سیستم کاران استفاده نموده تا دچار شرکت ها و افراد کلاه بردار نشوید و گواهینامه فیک براتون صادر نکنند.

لیست مراجع صادر کننده HSE لیست شرکت های صادر کننده مدرک HSE

در واقع بدلیل متغیر بودن برندهای صادر کننده و همچنین ابطال مجوز صدور خیلی از شرکتهای ثبت و صدور مدرک اچ اس ایی و ظهور و ایجاد شرکت های ثبت و صدور کننده گواهینامه HSE-MS جدید در بازار، وجود ندارد. هر سازمانی برای خودش یک لیست صادر کنندگان گواهینامه HSE-MS منتشر می کنند. هر شرکت صادر کننده نامعتبر و فیک می دانند. همچنین طوری متقاضی خود را پرزنت می کنند که دریافت کننده مدرک HSE متوجه فیک بودن و جعلی بودن گواهی نامه HSE خود نمی شود.

از کجا گواهینامه HSE بگیریم؟

با تماس با مرکز سیستم کاران و استفاده از خدمات مشاوره کاملا رایگان و عام المنفعه مرکز از جدیدترین، کم هزینه ترین و سریعترین راه رسیدن به گواهینامه HSE را با توجه به اهداف مورد نظرتان جویا شوید.