از کجا گواهینامه ایزو بگیریم؟

از کجا گواهینامه ایزو بگیریم؟

از کجا گواهینامه ایزو بگیریم؟

مدارک لازم جهت دریافت گواهینامه ایزو ISO

از کجا گواهینامه ایزو بگیریم؟ مدارک لازم جهت دریافت گواهینامه ایزو چیست؟ مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهینامه ایزو ISO ، مدارک ایزو ISO ، مدارک مورد نیاز برای تقاضای گواهینامه ایزو ، اسناد لازم برای گرفتن گواهینامه ایزو ، سوابق لازم جهت گرفتن گواهی ایزو ، مستندات لازم برای دریافت گواهینامه ISO و‌ مدارک لازم برای اخذ مدرک ایزو ISO از جمله عبارات و‌ سؤالاتی هستند که ذهن بسیاری از مشتریان و متقاضیان گواهینامه ایزو را درگیر کرده است. به صورت کلی مدارک لازم برای اخذ گواهینامه ایزو را می‌توان به دو قسمت تقسیم نمود. فرم درخواست گواهینامه ایزو و مستندات ایزو ازمدارک مورد نیاز گرفتن گواهینامه ایزو هستند.

مدارک و فرم مورد نیاز جهت گرفتن گواهینامه ایزو

متقاضیان و مشتریان برای گرفتن گواهینامه ایزو ازطریق موتور جستجوگر گوگل مراکز معتبر گواهینامه ایزو را سرچ می‌کنند. آنها جستجو می کنند که از کجا گواهینامه ایزو بگیرم؟ سایت مرکز سیستم کاران ازجمله مراکز معتبر و فعال در حوزه مشاوره و صدور گواهینامه ایزو می‌باشد. فرم درخواست گواهینامه ایزو را می‌توانید هم از طریق ورود به سایت سیستم کاران دانلود نمایید وهم می‌توانید با مشاوران و کارشناسان مرکز تماس برقرار نمایید و اطلاعات و فرم ثبت نام گواهینامه ایزو رااز طریق و روشی که برایتان مقدور است بگیرید. مشخصات فرم ثبت نام گواهینامه ایزو Application form دردو آیتم فارسی و انگلیسی نگارش شده است. مشخصات فرم شامل یکسری اطلاعات حقوقی و حقیقی از نام مدیر عامل و نام شرکت و سازمان متقاضی گواهینامه ایزو می‌باشد. همچنین در قسمت پایین فرم، نام گواهینامه و نام مرجع صدور گواهینامه ایزو نیز انتخاب میشود.

مستندات لازم برای گرفتن گواهینامه ایزو

سازمان جهانی ایزو برای هر کدام از استانداردهایی که تهیه و تدوین نموده است قوانین و دستورالعمل‌هایی را تنظیم نموده که بعنوان مستندات برای هر گواهینامه ایزو ارائه داده است. تهیه مستندات ایزو بایدبه درستی وبه دست افراد کاردان، متخصص و آشنابه استانداردهای ایزو انجام شود.‌ مستندات ایزو ISO به دو قسمت عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند. مرکز سیستم کاران با توجه به مهارت، دانش و سابقه بسیار درخشانی که در حوزه صدور انواع گواهینامه‌های ایزو داشته و دارد کلیه مستندات مربوط به انواع استانداردهای ایزو رادر یک پکیج کامل در قالب فایل WORD تنظیم و آماده کرده و به صورت رایگان در اختیار تمام متقاضیان و کاربران قرار داده است. مستندات عمومی ایزو شامل خط مش کیفیت، چارت سازمانی، نظامنامه کیفیت و نمونه روش‌های اجرایی و فرم‌ها و گزارش‌ها و اهداف کیفیت و شرح وظایف و غیره می‌شود و مستندات تخصصی باید با توجه به نوع فعالیت هر سازمانی تهیه و تنظیم شوند. البته در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که آیا مستندات تخصصی برای سازمانها و شرکت‌هایی که یک نوع فعالیت دارند یکسان است؟ آیا طراحی و اجرای مستندات ایزو در تمام سازمان‌ها به یک سطح انجام می‌شود؟

عوامل مؤثر بر طراحی و پیاده سازی مستندات و استانداردهای ایزو

سطح پیاده سازی استانداردهای ایزو و استقرار سیستم‌های مدیریتی در مجموعه‌های با یک نوع زمینه فعالیت متفاوت می‌باشد. میزان تعداد فرآیندها و بزرگی و کوچکی سازمان، سطح همکاری مدیریت و کارکنان و از همه مهم‌تر نوع مرجع صدور گواهینامه ایزو عوامل مؤثری هستند که سطح طراحی و اجرای مستندات را متفاوت می‌کنند. سطح سخت‌گیری مراجع صدور گواهینامه ایزو برای طراحی و اجرای مستندات و پیاده سازی استانداردهای ایزو باهم فرق می‌کند. برخی از مراجع صدور مدرک ایزو IAF دار و برخی دیگر غیر IAF هستند.

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر و ارزان و فوری را از کجا اطلاع بگیرم؟
مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر ارزان و فوری

مراجع صدور IAF و غیر IAF

تعریف مرجع صدور گواهینامه ایزو چیست؟

از کجا گواهینامه ایزو بگیرم؟ مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو کدامند؟ مراجع صدور گواهینامه ایزو را Certification Body یا اصطلاحا CB می‌نامند. وظیفه CB ها ثبت و صدور گواهینامه ایزو می‌باشد. تعداد CB های زیادی در هر کشوری فعالیت می‌کنند و کار صدور گواهینامه‌های ایزو را انجام می‌دهند. منظوراز مرجع IAF و مرجع غیر IAF چیست؟

IAF‌ مخفف عبارت International Accreditation Forum بمعنای نهاد اعتبار دهندگان بین المللی می‌باشد. IAF تنها نهاد رسمی و قانونی بسیار بزرگ در دنیا می‌باشد. IAF از طرف سازمان ایزو ISO وظیفه اعتبار دهی و تأیید مراکز اعتبار دهنده به مراجع صدور گواهینامه ایزو رابرعهده دارد. مراکز اعتبار دهنده به مراجع صدور گواهینامه ایزو را Accerdiation Body یا در اصطلاح AB‌ می‌نامند. با توصیفات فوق دو حالت برای فعالیت مراجع صدور گواهینامه ایزو وجود دارد.

حالت اول اینکه اگر CB مرجع صدور گواهینامه ایزو تحت اعتبار یک AB‌ عضو IAF فعالیت کند. این دسته در اصطلاح گفته می‌شود CB یا مرجع صدور گواهینامه ایزو IAF دار است و گواهینامه‌های ایزو رابا سطح اعتبار بالا و بین المللی صادر می‌کند.

حالت دوم اینکه اگر CB مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو تحت اعتبار یک AB فعالیت کندکه آن AB عضو انجمن IAF نباشد در اصطلاح گفته می‌شود CB یا مرجع صدور گواهینامه ایزو غیر IAF است و گواهینامه‌های ایزو رابا سطح اعتبار داخلی صادر می‌کند.

تفاوت مراجع IAF‌ دار با مراجع غیر IAF

از کجا گواهینامه ایزو بگیریم؟ تفاوت مراجع IAF و غیر IAF درچیست؟ مراجع صدور گواهینامه ایزو که بصورت رسمی و بین المللی فعالیت می‌کنند و نهادهای اعتبار دهنده به آنها عضو انجمن اعتبار دهندگان بین المللی هستند، طراحی و اجرای مستندات و پیاده سازی استانداردهای ایزو را ملزم و ضروری می‌دانند. سطح سخت گیری مراجع صدور IAF دار برای پیاده سازی مستندات ایزو زیاد است و ثبت صدور گواهینامه ایزو را بعد از ممیزی نهایی پیاده سازی واقعی استانداردهای ایزو انجام می‌دهند.

مراجع صدور گواهینامه ایزو که بصورت داخلی فعالیت می‌کنند و نهادهای اعتبار دهنده به آنها عضو انجمن اعتبار دهندگان بین المللی نیستند، طراحی و اجرای مستندات و پیاده سازی استانداردهای ایزو را ملزم نمی‌دانند. بنابراین مراجع صدور غیر IAF ثبت و صدور گواهینامه ایزو رابدون انجام مرحله ممیزی نهایی ثبت و صدور گواهینامه ایزو را انجام می‌دهند. اخذ گواهینامه ایزو از مراجع صدور گواهینامه ایزو بین المللی در مدت زمان طولانی‌تر با صرف هزینه بیشتری انجام می‌شود ولی اخذ گواهینامه ایزو از مراجع صدور گواهینامه ایزو داخلی در مدت زمان کوتاهی با صرف هزینه خیلی کم‌تری انجام می‌شود.

شرایط گرفتن گواهینامه ایزو چجوری است؟

از کجا گواهینامه ایزو بگیریم؟ شرط گرفتن ایزو چیست؟ شرایط اخذ گواهی ISO ؟ شرایط مورد نیاز برای گرفتن ایزو؟ شرط دریافت مدرک ایزو چی هست؟ آیا شرایط گرفتن گواهینامه ایزو آسان است؟ آیا برای گرفتن گواهینامه ایزو به مدرک تحصیلی بالا نیاز هست؟ شرایط گرفتن گواهینامه ایزو چگونه است؟

اخذ ایزو ISO ، دریافت ایزو ISO ، گرفتن گواهی ایزو ، اخذ و دریافت مدرک ایزو ISO نیازی به داشتن شرایط خاص و پیچیده‌ای ندارد. هرسازمان و هر مجموعه‌ای باهر نوع زمینه فعالیتی و باهر انگیزه و هدفی و باهر حجم و وسعتی می‌تواند گواهینامه‌های ایزو را اخذ نماید. هرسازمان و شرکتی که دارای یک دفتر مرکزی باشد و یا دریک مجموعه‌ای چه کوچک چه بزرگ با هر تعداد کارمند یا کارگر مشغول انجام فرآیندی باشد می‌تواند متقاضی صادر انواع گواهینامه‌های ایزو متناسب با فعالیتهایش باشد.‌

 

کاربرد گواهینامه‌های ایزو

کاربرد گواهینامه‌های ایزو ، مدارک ایزو ، گواهینامه‌های ISO شامل طیف گسترده‌ای می‌شود. کلیه سازمانها و شرکتها با هر نوع هدف و انگیزه‌ای ممکنست اقدام به ثبت و صدور گواهینامه ایزو کنند مانند صادرات کالا، محصولات و خدمات و ورود به بازارهای جهانی، حضور موفق در مناقصات، حضور موفق در بازارهای داخلی، افزایش سطح کیفیت محصولات و خدمات و جلب اعتماد و رضایت مشتریان، افزایش فروش محصولات و ارائه خدمات با بهبود مستمر فرآیندها، برند سازی، تبلیغات بهتر و جذاب‌تر نام برد

از اهداف دیگر می توان بازاریابی وسیع‌تر و انجام کارهای بازرگانی و حضور در لیست تأمین کنندگان مجاز کارفرمایان ( vendor List ) اخذ انواع گواهینامه‌های آموزشی ایزو برای تکمیل رزومه کاری و تقاضای کارفرمایان و جهت استخدام در شرکتها و کارخانجات گواهینامه‌های ایزو را عنوان کرد.

 

پرکاربردترین گواهینامه‌های ایزو ISO

تمام استانداردها و گواهینامه‌‌های ایزو متناسب با حرفه و هرنوع شغلی مورد کاربرد و مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما چند نمونه از استانداردهای ایزو هستند که بیشترین کاربرد و اثررا برروی سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌گذارند. گواهینامه‌ها و استانداردهای ایزو دربخش‌های سیستم های مدیریتی و محصولات و خدمات تهیه و تدوین شده‌اند. گواهینامه‌ها و استانداردهایی که در حوزه سیستم‌های مدیریتی هستند به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند.

انواع گواهینامه های ایزو عمومی و تخصصی مورد نیاز کلیه شرکتها
گواهینامه ایزو9001 و ایزو14001 و ایزو45001

پرکاربردترین گواهینامه‌های عمومی ایزو ISO

گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت کیفیت با نام گواهینامه ISO 9001 و گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی با نام گواهینامه ISO 14001 و گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای با نام گواهینامه ISO 45001 ( ویرایش جدید OHSAS 18001 ) ازمهم‌ترین و پرکاربردترین گواهینامه‌های عمومی ISO می‌باشند. همچنین درخواست گواهینامه IMS بسیار مورد توجه و کاربرد اکثر سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار گرفته است. گواهینامه IMS چیست؟

گواهینامه IMS

هر سازمان و مجموعه‌ای که بطور همزمان سه گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ را بصورت همزمان تقاضا و دریافت نماید در اصطلاح گفته می‌شود یک سیستم مدیریت یکپارچه رادر سطح مجموعه‌اش طراحی و اجرا کرده است. IMS نیز مخفف عبارت Integrated Manegment systems به معنی سیستم مدیریت یکپارچه است. گواهینامه IMS یک گواهی و استاندارد تدوین شده از سوی سازمان ایزو نیست و فقط یک اصطلاح است و درقبال اثبات طراحی و اجرای قوانین و دستورالعمل‌های سیستم مدیریت کیفیت و سیستم مدیریت زیست محیطی و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی برای سازمان و شرکت دریافت کننده گواهینامه ازطرف مرجع صدور گواهینامه ایزو صادر می‌شود.

از کجا گواهینامه ایزو ISO بگیریم؟

جهت اخذ و دریافت گواهینامه ایزو فقط کافیست با مراکز مشاوره ایزو تماس برقرار کنید. مرکز سیستم کاران یکی از معتبرترین و بزرگترین شرکتهای مشاوره و‌ کارشناسی در حوزه صدور انواع استانداردهای جهانی همچون ایزو ISO و HSE و IMS و CB و گواهینامه‌های ملی همچون صلاحیت پیمانکاری ( رتبه پیمانکاری )، گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ( گواهی ایمنی اداره کار ) و گواهینامه تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی ( مجوز اداره کار ) می‌یاشد.

متقاضیان انواع گواهینامه‌ها و استانداردهای جهانی‌ ایزو برای گرفتن گواهینامه ایزو نمی‌توانند بصورت مستقیم از سایت سازمان بین المللی استاندارد یا مراجع و نهادهای مرتبط با صدور گواهینامه ایزو اقدام به درخواست و ثبت نام گواهینامه نمایند.

مراحل کلی گرفتن گواهینامه ایزو ISO

ارتباط با مرکز مشاوره ایزو ISO

مشاوره و کارشناسی و مشخص نمودن اهداف و برنامه‌ها و زمینه فعالیت سازمان

انتخاب نوع گواهینامه ایزو ISO

انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو ISO

طراحی و مستند سازی و انجام ممیزی

ثبت و صدور گواهینامه ایزو ISO

نظر خود را اضافه کنید