گواهینامه ایزو – اخذ ایزو

گواهینامه ایزو – اخذ ایزو

گواهینامه ایزو اخذ ایزو

اخذ و دریافت گواهینامه ایزو سوال غالب شرکتها جهت اخذ گواهی ایزو هست. شرکتها جهت اخذ گواهینامه ایزو در ابتدا بایستی از مراجع صادر کننده ایزو اطلاعات کافی داشته باشند و این امر مستلزم آگاهی و اطلاع کافی شرکت متقاضی اخذ گواهی ایزو از میزان اعتبار شرکت ثبت و صدور ایزو هست و شرکتها و افراد حقیقی و حقوقی  . متقاضی ایزو در اصل باید ابتدا مراجع و شرکتهای صادر کننده ایزو را که دارای اصالت و اعتبار هستند بشناسند و اصالت شرکتهای صادر کننده را مورد بررسی قرار دهند و قبل از انتخاب بایستی اصالت شرکت انتخابی خود را بررسی کنند و از اصالت و اعتبارش آگاه شوند.

بدلیل اینکه تمامی شرکتهای صادر کننده ایزو خودشان را دارای بالاترین سطح اعتبار می دانند و گواهی نامه هایشان را مدعی هستند دارای بالترین سطح اعتبار هست و دیگر شرکتهای صادر کننده گواهی ایزو را فاقد اعتبار و متقلب می دانند و معرفی می کنند و تنها خودشان را به عنوان معتبرترین مرکز و مرجع ثبت و صدور گواهی نامه ایزو در ایران دانسته و معرفی می کنند.

نحوه شناخت و آگاهی از اصالت گواهی ایزو

تشخیص اصالت گواهینامه ایزو و چگونگی و نحوه استعلام مرجع صادر کننده ایزو و آگاهی از اینکه مرجع مدعی صادز کننده ایزو منتخب اصالت دارد یا خیر مستلزم آگاهی مطالب زیر هست و درخواست می شود جهت آگاهی مطلب زیر را با دقت مطالعه نموده و همچنین میتوانید با مرکز سیستم کاران تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان توسط مشاوران خبره مرکز جهت آگاهی از اصالت و نحوه استعلام و شناسایی مراجع صادر کننده ایزو و گواهی ایزو صادره از طریق این مراجع اطلاعات کافی را کسب نمایید.

 

IAF چیست؟

IAF انجمنی هست با نام انجمن بین المللی اعتبار دهندگان که مخفف اصطلاح لاتین International Accreditation Forum هست انجمن iaf در هر کشور اعضا و نمایندگانی دارد که ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست هر کشور حداقل یک نماینده و عضو در این انجمن دارد.

 

AB چیست؟

AB یا مراجع اعتباردهنده گواهینامه ایزو در حقیقت یک نهاد دولتی هست و هر کشور حداقل یک AB دارد و AB هر کشور عضو IAF می باشد. این AB ها خودش نمیاید و گواهی نامه ایزو صادر کند و بلکه این کار را بر عهده شرکتهای دیگر می گذارد. نکنه مهم و قابل توجه اینکه AB هر کشور باید از قوانین IAF تبعیت کند. بعنوان مثال از AB کشورهای مختلف میتوان بدین موارد اشاره کرد: در ایران NACI با عنوان مرکز ملی تایید صلاحیت ایران AB فعال زیر نظر IAF هست. UKAS انگلستان ، DAKKS آلمان ، SAS سوئیس ، IAS آمریکا ، COFFRAC فرانسه و ACREDIA ایتالیا و همچنین بهمین منوال هر کشوری برای خودش AB مختص به خود را دارد که در سایت IAF با عنوان میتوان آنها را مشاهده کرد.

 

CB چیست؟

CB مرجع صادر کننده گواهی ایزو را می گویند و به مراجع صادر کننده ایزو که زیر نظر AB مدیریت و تایید میگردند فعالیت می کنند CB اطلاق می شود. با توجه بدین تعبیر و تعریف شرکتها و مراجع صادر کننده ایزو حتما و قطعا و بایستی  زیر نظر و تحت اعتبار یک AB باشند بدین معنا که چنانچه هر CB بخواهد در زمینه صدور گواهی ایزو فعالیتی بکند و گواهینامه ایزو صادر کند باید از طرف یک AB مجوز ثبت و صدور گواهینامه ایزو را داشته باشد.

بایستی توجه داشت گرفتن این عنوان و صدور گواهی ایزو مورد تایید AB کار راحتی نیست. بهمین دلیل بسیاری از CB ها دارای چنین اجازه و مجوزی نیستند و دارای اعتبار AB نمی باشند و تنها با بازی کلمات عنوانهای جعلی می سازند و عناوینی انتخاب می کنند که معتبر نشان داده می شود و با مهارت هم این کار را انجام می دهند و بایستی شرکتهای متقاضی بسیار آگاه باشند و می توانند از مرکز سیستم کاران این آگاهی را به دست بیاورند و بصورت رایگان از خدمات مشاوره مرکز ما استفاده نمایند

 

CB تحت اعتبار AB با عضویت IAF

با تفاسیر گفته شده به این نتیجه می رسیم که هر CB بایستی زیر نظر و تحت اعتبار AB معتبر که دارای عضویت انجمن IAF هست مدیریت گردد و تمامی این پروسه و مراتب بایستی رعایت گردد والا گواهی صادره اعتباری ندارد . هستند در این میان شرکتهای شیاد و کلاهبردار و سودجو که گواهینامه ایزو صادر می کنند که دارای اسمی موجه هست و با اسامی و اشکال خوش رنگ و لعاب تشخیص تقلبی بودنشان بسیار سخت و به جرات می توان گفت غیر قابل تشخیص هست.

دریافت و اخذ گواهینامه ایزو اصل را با کمترین هزینه و کمترین زمان متناسب نیاز سازمانتان با کلی خدمات رایگان دیگر  از طریق مرکز سیستم کاران اقدام فرمایید تا خیالتان راحت باشد و از مشاوران باتجربه مرکز بصورت 24 ساعته بهره مند شوید. مرکز سیستم کاران بزرگترین و اولین مرکز جهت ثبت و صدور انواع گواهینامه های ایزو می باشد.

نظر خود را اضافه کنید