سیستم کدهای رفتاری

گواهینامه ISO 10001

گواهینامه ایزو 10001 تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت – رضایتمندی مشتریان – منشور رفتاری سازمان ، بجهت رضایت مشتریان و اطلاع از رضایت مشتریان برای سازمانها تدوین گردید و تمامی سازمانها با هر نوع فعالیت و فرآیند جهت پیشرفت و بهره وری و کسب رضایت مشتریان با بهره بردن از الزامات این سیستم و پیاده سازی آن درون سازمان و مجموعه خود میتوانند مشتریان را جذب کالا و خدمات و فرآبندهای خود نمایند و در میان رقبای همکار، خود را مطرح نموده و مشتریان بیشتری را جذب نمایند و در میان رقبا از همه سربلندتر باشند. این سیستم با راهکارهای مختلفی همچون تحویل به موقع محصول ، امکان مرجوعی محصول ، مدیریت آگاهی از نیاز مشتریان با آگاهی از ویژگیهای یک محصول خوب و با کیفیت نظر مشتریان را جلب می نماید. همچنین ایزو 10001 بیانگر رفتار شایسته و بهینه یک سازمان با مشتری هست و اینکه سازمان با تربیت نیروی انسانی فرهیخته و آگاه و نحوه رفتار شایسته جهت افزایش سطح رضایتمندی مشتری را به دست بیاورد. سیستم رضایتمندی مشتریان – منشور رفتاری سازمان ISO 10001 بیان کننده رفتار سازمانی لایق مشتریان می باشد تا مشتری با رضایت کامل و رغبت و علاقه مضاعف از خدمات سازمان استفاده نماید. گواهینامه ایزو 10001 در کنار ایزو 10002 و ایزو 10003 و ایزو 10004 سیستمهای به اصطلاح مشتری مداری هستند و بنوعی مکمل یکدیگرند و چه بسیار عالی که سازمان متقاضی این چهار استاندارد ISO 10001 ، ISO 10002 ، ISO 10003 و ISO 10004 را درکنار یکدیگر طراحی و پیاده سازی و اخذ نماید.

نحوه اخذ گواهینامه ISO10001

روش گرفتن گواهی ایزو بستگی دارد به اینکه شرکت متقاضی هدف اخذ گواهی ایزو را برای سازمانش بداند و بداند هدفش از اخذ گواهینامه ایزو چیست؟ سپس باید مراجع صادر کننده گواهی ایزو را بشناسد و این دو مقوله بسیار مهم هست که شایسته هست اینجا این دو مقوله را بطور مجزا بررسی نماییم.

هدف از دریافت گواهی ایزو ISO10001

هدف متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو را می توان چند دسته کرد:

الف: یک دسته از متقاضیان هدفشان از اخذ ایزو 10001 شرکت در مناقصات می باشد

ب: یکسری شرکتها جهت تبلیغات و برند سازی اقدام به اخذ گواهی ISO 10001 می کنند.

ج: دسته ای جهت ورود به بازار جهانی میخواهند گواهی نامه ایزو 10001 را بگیرند..

د: رقابت در میان رقبا یکی دیگر از اهداف بزرگ شرکتها جهت اخذ ISO 10001 میباشد.

و: پیاده سازی واقعی سیستم مدیریت کیفیت – رضایتمندی مشتریان – منشور رفتاری سازمان ISO 10001 بعنوان یک هدف دیگر جهت اخذ ایزو 10001 محسوب می گردد. .

ه: و یکسری اهداف دیگر که خود سازمان از آن اطلاع دارد و بنوعی برایشان و برای برند سازیشان محرمانه هست.

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو 10001

مراجع صادر کننده گواهی ایزو بسیار زیاد هستند و امروزه دست روی دست زیاد شده و همین امر باعث نوسان شدید قیمتها و حتی کاهش شدید قیمت گواهی نامه های ایزو شده که این امر باعث ورود افراد شیاد و کلاهبردار در زمینه صدور گواهینامه ایزو گردیده است. تمامی شرکتهای صادر کننده گواهی ایزو در ایران خودشان را معتبر دانسته و با ظاهر سازی گواهینامه ها و رنگ و لعاب دادن و دادن شکلی موجه با ترفندهایی همچون ( لیبل ، برچسب ، بارکد و کد رهگیری معتبر و قابل استعلام درون سایت ) گواهی نامه هایی زیبا صادر می کنند که فاقد اعتبار می باشد و با ترفندهای مختلف سعی در معتبر نشان دادنش دارند، پس آگاهی کامل در حوزه مراجع صادر کننده ایزو 10001 بسیار حائز اهمیت هست. برخی مراجع نیز در این میان هستند مانند مرکز سیستم کاران که با داشتن سابقه طولانی و کادر مجرب با ارائه خدمات آموزشی رایگان و قیمتهای مناسب در کمترین زمان گواهینامه ایزو 10001 را متناسب نیاز سازمان صادر کرده و به دست متقاضی می رساند و بالعکس برخی دلالها و بازاریابهای سودجو و ناشی بعنوان رابط مراجع ثبت و صدور گواهی ایزو برخورد کنید که دانش فنی ندارند و گواهی ایزو 10001 را بسیار گران و با هزینه بالا ارائه می دهند که حتی ممکنست آن گواهی نامه فیک و تقلبی باشدو بهمین جهت بهترست و توصیه می گردد که سازمانها با اطلاعات و آگاهی کافی جهت مراجع صادر کننده ایزو متناسب اهداف خود اقدام نمایند.

سیستم کاران به عنوان اولین و بزرگترین سازمان فعال در حوزه گواهینامه های بین المللی ایزو بطور رایگان در خدمت متقاضیان محترم می باشد.

با ما درارتباط باشید.