سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001

گواهینامه ISO9001

گواهینامه ISO9001 بعنوان اصلی ترین و عمومی ترین گواهینامه های ISO می باشد. که هر مجموعه، سازمان و یا شرکتی چنانچه بخواهند در حوزه استاندارد ایزو ورود کند از استاندارد سیستم مدیریت کیفیت یا همان ایزو 9001 استفاده می کند. استاندارد سیستم مدیریت کیفیت همان طور که از اسمش پیداست در مبحث ایجاد و بهبود کیفیت در کالا و خدمات و یا پروژه شرکت متقاضی کاربرد دارد. مجموعه ای که گواهینامه ایزو 9001 دارد در واقع مدعی است که تمام فرآیندهای سازمان خود را مطابق با الگوی جهانی سیستم مدیریت کیفیت اجرا، و بهبود مستمر سیستم مدیریت کیفیت در یک سازمان باعث شناسایی عدم انطباق ها و نواقص کاری و همچنین نواقص کیفی در کالا و یا خدمات می گردد. بنابراین سازمان می تواند پس از شناسایی این نواقص مجدد با استفاده از همان ابزار ایزو ( سیستم مدیریت کیفیت ) اقدام به رفع عدم انطباقهای موجود و نواقص نماید. بدیهی است استمرار این چرخه باعث رشد و پیشرفت سازمان و ارتقاء بهره وری، افزایش مشتری و درنهایت سودآوری برای کلیه ذینفعان شامل هئیت مدیره ، کارکنان و حتی مشتریان می شود.

نحوه اخذ گواهینامه ISO9001

روش دریافت گواهینامه ایزو بستگی به این دارد که هدف متقاضی از گرفتن گواهینامه چیست؟ و همچنین مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو کی باشد لذا بایستی این دو عامل را جداگانه بررسی کرد.

هدف از گرفتن گواهی ایزو ISO9001

متقاضیان گرفتن مدرک ایزو را می توان به شکل زیر تقسیم بندی کرد.

الف: هدف از گرفتن گواهینامه ایزو 9001 شرکت کردن در مناقصات می باشد.

ب: هدف از گرفتن گواهینامه ایزو 9001 تبلیغات و برند سازی می باشد.

ج: هدف از گرفتن گواهینامه ایزو 9001 ورود به بازارهای جهانی می باشد.

د: هدف از گرفتن گواهینامه ایزو9001 رقابت با رقبای خود می باشد.

و: هدف از گرفتن گواهینامه ایزو 9001 پیاده سازی واقعی سیستم مدیریت کیفیت می باشد.

ه: و اهداف دیگر که ممکن است برای برند سازمان و متقاضی ایزو محرمانه باشد.

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو9001

گواهینامه ایزو نیز مانند یک کالا و یا خدمات دارای فرمول عرضه و تقاضا می باشد. به قول معروف در حال حاضر بازار ثبت و صدور گواهینامه ایزو دست زیاد شده که باعث کاهش شدید قیمتها و همچنین ورود افراد سودجو و حتی کلاهبردار در حوزه ثبت و صدور گواهینامه ایزو شده است. هر شرکت صادر کننده گواهینامه ایزو در ایران طبعا خود را معتبر می داند. همه مراجع ثبت و صدور مدرک ایزو گواهینامه های خوشکل با انواع و اقسام لیبل ها، بارکدها و شماره های رهگیری با قابلیت استعلام در سایت های زیباتر از خود گواهینامه صادر می کنند. ممکن است شما با یک نهاد صادر کننده ایزو ارتباط بگیرید که دارای سابقه اعتبار کادر فنی، دارای خدمات رایگان آموزشی و فنی، قیمتهای مناسب و زمان اجرای کوتاه مثل سیستم کاران بهترین نوع گواهینامه ایزو 9001 را دریافت نمایند یا ممکن است بر عکس دچار دلال های کارنابلد و یا بازاریاب های سودجو شوید که رابط متقاضی با مرکز اصل ثبت و صدور گواهینامه می شوند و قطعا در این صورت هم از دریافت خدمات فنی محروم خواهند بود و هم گواهینامه ایزو 9001 خود را با قیمت گزاف دریافت کرده اند و حتی ممکن است گواهینامه فیک تحویل مشتری گردد. لذا شایسته است متقاضی محترم با مراجعه و یا تماس به سازمانها و مراکز معتبر ابتدا بطور کامل رایگان مشاوره گرفته و با توجه به اهداف خود نوع و مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو خود را انتخاب سپس اقدام نماید.

سیستم کاران به عنوان اولین و بزرگترین سازمان فعال در حوزه گواهینامه های بین المللی ایزو بطور رایگان در خدمت متقاضیان محترم می باشد.

با ما درارتباط باشید.