سیستم سنجش رضایت مشتریان

گواهینامه ISO10004

گواهینامه ISO10004 سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتری از سری استانداردهای 10000  و یکی دیگر از سری مجموعه استانداردهای مشتری مداری هست که با استفاده و بهره گیری از روشها و ترفندهای مختلف از نظرات و میزان سنجش رضایت مشتریان آگاه می شوند و این امر مستلزم شناخت نیازهای مشتریان مختلف هست و به ازای هر فرد بایستی سلیقه ای متفاوت در نظر گرفت به همین جهت میزان سنجش رضایت مشتری و اطلاع از میزان رضایت مشتری از اهمیت بالایی برخوردار هست. مثلا سازمان میتواند با ارائه فرمهایی بصورت اینترنتی میزان رضایت مشتری را سنجیده و با سیستم پیشنهادات و انتقادات از رضایت مشتری و حتی نارضایتی و شکایتشان آگاه شده و تمامی تهدیدات را به فرصتهایی ناب مبدل نماید که باعث رضایت هر چه بیشتر مشتری شود همچنین با سنجش رضایت مشتری سازمان می تواند نیازهای مشتری را به خوبی شناخته و در فرآیندها و خدمات و کالا و محصولات خود علایق مشتری رابه کار گیرد تا خدمات ارائه شده اش کاملا رضایت بخش بوده و در میان رقبای همکار ضمن مطرح شدن بیشترین مشتری را جلب نماید. ایزو 10001 با عنوان سیستم مدیریت کیفیت – رضایتمندی مشتریان – منشور رفتاری سازمان با استاندارد ایزو 10004 سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان در ظاهر دو گواهی و مدرک سوا هستند اما مکمل یکدیگرند و درکنار یکدیگر اگر طراحی و پیاده سازی گردند برای یک مجموعه بسیار در روند بهبود عملکردشان مثمر ثمر هست. همچنین ایزو 10002 سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان و ایزو 10003 سیستم مدیریت حل اختلافات مشتری نیز بسیار بهترست در کنار این گواهینامه طراحی و پیاده سازی گردند.

نحوه دریافت گواهینامه ISO10004

نحوه اخذ و دریافت گواهینامه ایزو 10004 همچون دیگر انواع استاندارد ایزو به دو عامل مهم بستگی دارد که این دو عامل را بدین صورت می توان تعریف کرد:

1 – هدف اخذ و دریافت گواهی ایزو 10004

2 – مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو 10004

در اینجا اختصارا بدین دو عامل مهم می پردازیم.

هدف اخذ و دریافت گواهی ایزو 10004

در اولین گام بایستی شرکت متقاضی هدف خود را از اخذ گواهینامه ISO10004 بداند که غالبا اهداف سازمان از دریافت گواهینامه ایزو 10004 مانند دیگر انواع گواهی ایزو بدین منوال قابل تعریف هست:

الف: دریافت گواهی نامه ایزو 10004 جهت شرکت در مناقصات و حائز شرایط شدن جهت شرکت در مناقصه و کسب امتیاز لازمه جهت شرکت و برنده شدن درون مناقصات

ب: اخذ گواهینامه ایزو برای تبلیغات و برند سازی

ج: گرفتن گواهی ایزو 10004 جهت رقابت با رقبای همکار و هم فعالیت در یک حوزه کاری

د: اخذ گواهی نامه ایزو 10004 جهت مطرح شدن و ورود به بازارهای جهانی یا همان صادرات

و: پیاده سازی واقعی ایزو 10004 که منجر به جذب مشتری می گردد.

و اهداف محرمانه دیگر که خود سازمان می داند و به جهت آن هدف و با توجه نیاز و وسع و گستردگی سازمان نسبت به اخذ گواهی نامه ایزو 10004 مانند دیگر انواع استاندارد اقدام می نماید.

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو 10004

مراجع صادر کننده گواهی نامه ایزو مهمترین مبحث جهت اخذ گواهی نامه ایزو هست. مراجع و مراکز بسیاری هستند که گواهی ایزو 10004 را همچون انواع گواهی ایزو صادر می کنند که بهشان CB نیز گفته می شوند همین امر باعث شده نگرانی ایجاد شود زیرا که اشخاص شیاد و کلاهبردار در این میان با زدن شرکتهای مجازی و برندهای مجازی دروغین اقدام به صدور گواهی نامه های ایزویی کرده اند که از لحاظ شکل موجه نشان می دهند یعنی با لیبل و مهر برجسته و کدهای استعلامی ( جهت استعلام در سایتهای دست ساز تقلبی ) شکلی موجه به گواهی نامه ها می دهند که تشخیص تقلبی بودنشان بسیار سخت هست و بایستی یک سازمان به حدی آگاه و مطلع باشد که در دام افراد کلاهبردار نیوفتند. البته بایستی گفت هستند مراکزی همچون مرکز سیستم کاران که با ارائه مشاوره و خدمات آموزش رایگان و صدور گواهینامه های معتبر با قیمت و زمان مناسب با داشتن کادری مجرب و سابقه طولانی متناسب نیاز سازمان انواع گواهی ایزو را از برندهای معتبر ارائه می دهد و همچنین با شناخت مراجع و مراکز تقلبی سازمانها را جهت شناخت مراجع صادر کننده معتبر راهنمایی کرده و نحوه رجیستری گواهینامه ها را به رایگان آموزش می دهد. کلیه خدمات مشاوره تلفنی این سازمان بصورت 24 ساعته و رایگان ارائه می شود.

سیستم کاران به عنوان اولین و بزرگترین سازمان فعال در حوزه گواهینامه های بین المللی ایزو بطور رایگان در خدمت متقاضیان محترم می باشد.

با ما درارتباط باشید.