گواهینامه ایزو اصل

گواهینامه ایزو اصل

گواهینامه ایزو اصل

گواهینامه ISO اصل و ایزو غیر اصل را چگونه و چطور باید از یکدیگر تشخیص بدهیم؟ تفاوت گواهی ایزو اصل و غیر اصل در چیست؟ سوالی که غالبا متقاضیان گواهی ایزو با آن درگیرند. متاسفانه بسیاری افراد و بسیاری شرکتهای سودجو با سواستفاده کردن از اینکه متقاضیان اخذ گواهی ایزو اطلاعات کافی در خصوص ایزو اصل ندارند با ترفندهای مختلف سعی در اغفال آنها دارند و از ابزارهای گول زنک مثل طراحی وب سایتهای متفاوت با ظواهر و اسامی گول زننده و همچنین با استفاده از القاب و اصطلاحات فریبنده و بقول معروف دهن پر کن و دادن پول به گوگل و مطرح کردن خودشان جزو لینکهای اولیه اقدام به صدور گواهی ایزو جعل می کنند.

 

شرکت اصلی صادر کننده گواهینامه ایزو

شرکتهای اصلی صادر کننده گواهینامه ایزو ISO درون ایران همه خود را معتبر دانسته و ادعا می کنند که گواهی ایزو صادر شده زیر نظرشان ایزو اورجینال و اصل می باشد. البته تعدادی از صادر کنندگان گواهی ایزو حفیفتا درست می گویند و این خود شخص مشتری هست که باید آگاهی کامل حقوقی و فنی بابت اصل بودن و یا اصل نبودن و غیر اصل بودن گواهی های صادر شده ایزو داشته باشد و در موردش تحقیق و بررسی کند.

نحوه بررسی اصل بودن گواهینامه ISO

چگونه اصالت و اصل بودن گواهی ایزو را بررسی کرده و تشخیص بدهیم؟ مراجع صادر کننده ایزو را در اصطلاح و اختصار CB می گویند. خود این CB باید تحت اعتبار یک نهاد و سازمان رسمی ودولتی مجوز صدور بگیرند که به آن AB گفته می شود و خود این AB بایستی تحت اعتبار یک نهاد بین المللی اعتبار دهی با عنوان IAF مدیریت می گردد. AB در هر کشور نمایندگانی دارد که عضویت IAF را دارند. درون این AB تعداد زیادی CB عضو هستند. پس CB های معتبر CB هایی هستند که با این روش صادر می شوند. یعنی تحت اعتبار AB هایی صادر می شوند که تحت اعتبار IAF هستند. چنانچه چنین CB باشد گواهی نامه ایزو اصل و معتبر دارای بالاترین اعتبار را صادر خواهد کرد. این گونه CB ها ممکنست با وجود داشتن اعتبار و اصالت و اورجینال بودن اقدام به صدور گواهی ایزو بکند که اصل نباشد و تحت نظارت IAF صادر نشده باشد و غیر IAF باشد. و این شرکتها از اصالت و اعتبار خود استفاده کرده و اقدام به صدور گواهی ایزو غیر اصل می کند.

 

برای گرفتن گواهینامه ISO اصلی از کجا شروع کنیم؟

برای دریافت و اخذ گواهینامه ایزو ISO اصلی توصیه می گردد و بهتر است که متقاضیان اخذ ایزو با کسب اطلاعات مورد نیاز فنی و حقوقی از طریق مرکز ما یعنی مرکز سیستم کاران اقدام فرمایند و قبل از هر اقدامی بهترست ابتدا از مشاوره رایگان مرکز عام المنفعه سیستم کاران استفاده نمایند و مدرک ISO اصلی و معتبر را با کمترین هزینه و کمترین زمان متناسب نیازشان با قابلیت استعلام و دارای اصالت دریافت نمایید. همچنین کلیه مستندات ایزو رایگان ارائه می گردد و شرکتهای متقاضی اخذ ایزو می توانند از کلیه مستندات ISO بطور رایگان الگو برداری نمایند و در شرکتهای خود جهت ایجاد نظم و بهره وری نهایت استفاده را نمایید.

با ما در ارتباط باشید….

نظر خود را اضافه کنید